این اولین درسی است که در آن با برنامه‌نویسی آشنا می‌شویم. مدیریت دانش وسیع شرکت‌کنندگان در این درس واقعا کار سختی است که سعی می‌کنیم انجام بدهیم.

سعی می‌کنیم کدهای مربوط به درس را اینجا قرار بدهیم.

تاکنون برنامه درسی به این صورت بوده است:

برنامه اجرا شده
تاریخ محتوای درس منبع نیازمندی برای کلاس حل تمرین
2/7 معرفی درس
4/7 معرفی کامپیوتر + معماری کامپیوتر
1, 3, 4, 5, 6, 7
بتوانند به صورت دستی برنامه خود را اجرا کنند بدون IDE. بتوانند با IDE کار کنند و برنامه بنویسند.
11/7 اولین برنامه‌مان! حتما دانشجویان یک برنامه بنویسند. بتوانند با کوئرا کار کنند.
16/7 آشنایی با متغیر: متغیر صحیح و اعشاری، جمع و ضرب و تقسیم(هر دو نوع) 8, 9A, 9B,
18/7 خواندن ورودی، مثال: چاپ برگه اطلاعات، هر عبارتی یک نوع دارد، فلوچارت و if، چند مثال: مالیات، عدد مثبت و منفی، جوان بودن 10, 11, 12,
23/7 شرط تساوی، مثال: کارنامه تحصیلی، درس افتاده، مشروط، کلا اخراج while، نوشتن اعداد، جمع اعداد، جمع توان دو ها، جمع اعداد زوج یا فرد یا همه
25/7 فاکتوریل نوشتن برعکس اعداد نوع رشته، عبارت بولی،
30/7 حلقه تو در تو، for،
2/8 شروع برنامه‌نویسی شیئ‌گرا. شیئ چیست، ارسال پیغام با تابع و متغیر، مثال دایره و مربع و چشم-چشم-دو ابرو

منبع اصلی درس این صفحه وب است.

کدهای نرم‌افزارهایی که در کلاس نوشته شده‌اند:

  1. کدهای درس را می‌توانید از اینجا بگیرید.
  2. جنگ روبات‌ها: کد منبع در گیت‌لب