درس‌های ترم آینده

بالاخره قرار شد ترم آینده این درس‌ها را ارائه کنم:

  • ریاضیات گسسته برای کارشناسی
  • بهینه‌سازی محدب به همراه دکتر علیشاهی برای کارشناسی ارشد. قرار است این درس، مقدمات اولیه را رد کند و مستقیما به روش‌ها و الگوریتم‌های بهینه‌سازی محدب بپردازد. درسی بنیادی است. قاعدتا چون دکترعلیشاهی از مدرسین درس هستند، باید از دانشکده‌های دیگر نیز درس را بردارند.
  • الگوریتم‌های طیفی گراف، به همراه دکتر علیشاهی برای کارشناسی ارشد. بیشتر باید شبیه درسی باشد که پیش از این داده‌ام که بازتدریسی است از درس آقای ترویسان. البته درس‌های مشابهی نیز ارائه شده است. مثل درس آقای اویس‌قرن یا آقای پنگ. شاید کمی با دفعه پیشین متفاوت باشد سیلابس، اما کلیت درس همان است. این‌که بر اساس روش‌های طیفی تلاش کنیم خاصیت‌هایی از گراف را تخمین بزنیم.

نظری؟

22 دیدگاه برای “درس‌های ترم آینده”

  1. سلام. یک نظر نه علمی بلکه تجربی داشتم!
    ۲ الی ۳ نمره از درس گسسته بچه‌های کارشناسی رو برای برنامه‌نویسی و حل مسائل گسسته قرار بدین! مثلا با یه زبون راحت‌الکد مثل پایتون!
    ۲ نمره برای تمرین، ۱ نمره هم آزمون‌! توی سایت‌های https://projecteuler.net/ و http://rosalind.info/ هم پر است از مسائل لذت‌بخش!
    البته اگر مثلا فکر می‌کنید بچه‌ها سرسختی و روی‌ناخوش نشون بدن، مثلا نمره رو از ۲۱ بگیرین که مثلا اون ۱ نمره آزمون برنامه‌نویسی یه هدیه باشه برای بچه‌های فعال‌تر! البته طبق تجربه ذکر شده در پست قبلی، به نظرم کلا مقوله آزمون برنامه‌نویسی منتفی باشه 🙂
    ولی همیشه توی ذهنم هست اگه یه زمانی قسمت شد استاد گسسته بشم این داستان برنامه‌نویسی رو پیاده کنم!

    و یک درخواست هم داشتم. اونم اینکه درس الگوریتم‌های طیفی گراف رو اگر امکانش فراهم هست ضبط کنین! حیف که دانشجوی شریف نیستم وگرنه شخصا این وظیفه خطیر رو بر عهده می‌گرفتم.

    1. سلام.
      پیشنهاد خوبی است. فقط چگونه آزمون عملی با این‌همه دانش‌جو برگزار کنیم؟

      انشاء الله نوبت تدریس شما هم می‌رسد.

      1. سلام
        راستش دقیق از امکانات سخت‌افزاری دانشکده خبر ندارم ولی فکر میکنم بشه از بستر https://quera.ir/ کمک گرفت! البته اینکه دانشگاه از بچه‌های کوئرا بخواد که از بسترشون استفاده کنند به نظر جالب نیست و حتی دانشگاه بصورت رسمی بعید است همچین کاری بکنه! ولی اینکه بچه‌های کوئرا خودشون پیش‌قدم بشن خوب میشه! و اگه خودتون با بچه‌های کوئرا آشنایی قبلی (شاگرد اینا) دارید فکر کنم بتونید رایزنی کوچیکی داشته باشین باهاشون.
        مثلا در یک روز خاص، در یک بازه ۲ ساعته، به اندازه ۱ ساعت و نیم وقت دارن بچه‌ها مسئله رو حل کنند. حتی میشه چندتا مسئله تعریف کرد و تصادفی به هر دانشجو یک مسئله بیافته!

        ان‌شالله…

    2. سلام
      اکیدا اوصیکم و نفسی به اینکاری که ایشون گفتند.
      البته پیشنهاد من sage هست که دقیقا برای کارهای این شکلی ساخته شده.
      تو این چند سال دکتر محمودیان هر موقع گسسته ارایه کردن sage هم بخشی از درس بوده با امتحان عملی اون هم تو سایت دانشکده!
      احتمالا بچه‌هایی پاییز ۹۴ گسسته پاس کردن گزینه خوبی برای TA ای باشند که کار شما هم راحت تر باشه.

  2. استاد گسسته که قبلا داده بودید :))
    اگه همچنان قصد دارین درس غیرتکراری بدین یا حتی تکراری بدین گسسته ندین. یه درس بدین 95 ها هم بتونن بردارن .

    1. سلام.
      چندنفر از دانشجویان این پیشنهاد را دادند. برای بنده فرقی نمی‌کرد چه درسی از کارشناسی باشد. اگر با دکتر زارعی هماهنگ بکنید، من مشکلی ندارم.

  3. سلام.
    استاد به چه دلیل تصمیم گرفتید درس تکراری ارائه بدید و چرا گسسته رو برا این کار انتخاب کردید؟

  4. مشکل اینه که دکتر زارعی رو چند روزه کسی پیدا نکرده تو ساعات مختلف دفترشون رفتیم و کار سختیه به طور کلی . ایمیل هم که طبق تجربه در ۹۰ درصد مواقع جواب نمیدن!

    1. انشاء الله نوبت این درس‌ها هم می‌رسد. در حال حاضر دکتر مطهری و دکتر شریفی در دانشکده کامپیوتر درس‌های مرتبطی ارائه می‌دهند.

  5. درسی که الان با نام «مباحثی در علوم کامپیوتر» هست کدوم یکی از دو درسی هست که می‌خواهید با دکتر علیشاهی ارائه بدهید؟

    1. درس ۱۳-۱۵ درس الگوریتم‌های طیفی است و درس قبل از ظهر درس بهینه‌سازی محدب (که الآن در لیست درس‌ها نیست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *